Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Πυροσβέστες χωρίς πυροσβεστήρες


Πυροσβέστες χωρίς πυροσβεστήρες
Μειωμένη σε σχέση με πέρυσι είναι η επιχειρησιακή ισχύς της Πυροσβεστικής, ενώ ο αριθμός των πυρκαγιών καταγράφει το 2012 (έως τώρα) αύξηση 42% σε σχέση με το 2011! Οι ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό επανέρχονται στο προσκήνιο με αφορμή τον θάνατο, την περασμένη Τετάρτη, του 28χρονου πυροσβέστη Χρήστου Χαϊδά, που υπέστη καρδιακό επεισόδιο, ενώ μετείχε σε κατάσβεση πυρκαγιάς στον Ασπρόπυργο. 
Εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Σώμα υποστηρίζουν ότι στο
διάστημα 2011-2012 υπήρξε μείωση έως και 45% των διαθέσιμων κονδυλίων, με συνέπεια τα προβλήματα των προηγούμενων ετών να πολλαπλασιαστούν. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Αρχηγείου, στο Σώμα υπηρετούν φέτος 14.401 άτομα. Μεταξύ αυτών 4.000 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης και 1.906 συμβασιούχοι. Ωστόσο, κατά τον αντιπρόεδρο της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος (ΕΑΠΣ), κ. Φίλιππο Παντελεάκο, η εκπαίδευση 600 πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, ενώ οι 1.906 συμβασιούχοι θα αναλάβουν σταδιακά καθήκοντα, καθώς η πρόσληψή τους εγκρίθηκε μόλις στις 15 Ιουνίου. 
Το κενό, σύμφωνα με τον κ. Παντελεάκο, μεταφράζεται σε 200 λιγότερα επανδρωμένα οχήματα σε κάθε οκτάωρη βάρδια. Επιπλέον, εκδόθηκε διαταγή βάσει της οποίας οι 4.000 πυροσβέστες «πενταετίας» δεν εργάζονται νύχτα, Κυριακές και αργίες και δεν μετακινούνται εκτός έδρας, καθώς όπως εξηγεί στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας τους, κ. Γιώργος Γουρδουράκος, «δεν έχουν προβλεφθεί οι σχετικές αποζημιώσεις». Μειωμένος συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια φαίνεται πως είναι και ο στόλος των οχημάτων. 
Σύμφωνα με το Αρχηγείο, ο στόλος αριθμεί 1.696 υδροφόρες, 1.619 βοηθητικά και 228 «ειδικά» οχήματα. Ωστόσο, εκπρόσωποι των αξιωματικών και πυροσβέστες όλων των βαθμίδων αναγνωρίζουν ότι τα «ετοιμοπόλεμα» οχήματα είναι σαφώς λιγότερα, καθώς δεν εκταμιεύονται κονδύλια για την επισκευή όσων παρουσιάζουν μηχανική βλάβη. 
Υπολογίζεται ότι σήμερα το 20% των οχημάτων είναι εκτός λειτουργίας, ενώ σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΑΠΣ κ. Παντελεάκο το ποσοστό στις αρχές Αυγούστου θα ξεπεράσει το 30%. Ο ίδιος προσθέτει ότι η τελευταία φορά που η Πυροσβεστική προχώρησε σε προμήθεια ελαστικών ήταν το 2008 και έκτοτε η συντήρηση των οχημάτων βασίζεται σε χορηγίες και δωρεές ιδιωτών! Σημειώνεται ότι το 2011 έγινε περικοπή στις δαπάνες 30% και τον Μάρτιο του 2012 αποφασίστηκε νέα περικοπή της τάξης του 15%. 
Στο μεταξύ, την Τετάρτη, οπότε εκδηλώθηκαν μεγάλες πυρκαγιές σε Σαλαμίνα και Ασπρόπυργο, η επιχειρησιακή ετοιμότητα των αεροσκαφών Canadair άγγιζε το 65%. Συγκεκριμένα, από τα 13 (απαρχαιωμένα) αεροσκάφη τύπου CL 215 διαθέσιμα ήταν τα 8 και από τα 8 CL 415, διαθέσιμα ήταν τα 6. Σε ό,τι αφορά τα ιδιωτικά πυροσβεστικά ελικόπτερα, η Πυροσβεστική προχώρησε τελικά σε μίσθωση 10 αντί 12 ελικοπτέρων, όπως πέρυσι. Ωστόσο, στο μέσον της εβδομάδας μόλις τα 5 από αυτά επιχειρούσαν στη χώρα. Πρόκειται για 3 ελικόπτερα Erickson S-64 και δύο «μεσαίου» τύπου, Kamof. Δεν είναι τυχαίο ότι ο δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Γιάννης Τσαβαρής κατήγγειλε στην «Κ» ότι το ελικόπτερο που με καθυστέρηση μετείχε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς, κλήθηκε στο νησί από τα… Ιωάννινα. 
Τραγελαφική, στο μεταξύ, παραμένει η κατάσταση σε ό,τι αφορά τα 5 ιδιόκτητα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής. Παρότι μετά περιπέτειες ετών δόθηκε λύση στο θέμα της τεχνικής τους συντήρησης, τα ελικόπτερα θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος, καθώς τα πτυχία των πιλότων της Πυροσβεστικής έληξαν και κανείς δεν φρόντισε έγκαιρα να μεριμνήσει για το θέμα! Προ ημερών μάλιστα αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» πρόσκληση για την πρόσληψη ιδιωτών πιλότων προκειμένου να «πετάξουν» τα ελικόπτερα του Σώματος. Κι όλα αυτά τη στιγμή που στο διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου, ο αριθμός των πυρκαγιών παρουσιάζει αύξηση 41,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πηγή: Καθημερινή – Του Γιάννη Σουλιώτ